Nytt år – nye muligheter!

Vi oppsummerer 2016 og deler våre tanker rundt det nye året.
En ny sesong står rundt hjørnet og vi håper dere vil ta del i den med oss i år også!

Innherred FK ønsker alle et riktig godt nytt fotballår!

Vi er inne i et nytt år, som betyr en ny sesong.
I år spiller vi i 5.divisjon avd. 1, der vi har følge av blant andre Neset, Vinne, Fram og Steinkjer 2.
Sesongåpningen er ikke før 20.april, noe som vil si at vi enda har god tid til å forberede oss så vi er godt rustet til å gjennomføre sesongen på best mulig måte.

Men først må vi kort oppsummere 2016-sesongen.
Vinteren besto av futsal, der vi hadde fire kamphelger (Steinkjer, Beitstad, Flatanger og Namsos).
Det ble en meget jevn affære gjennom sesongen, men vi avgjorde det selv i aller siste kamp og stakk av med “bøtta” rett foran nesen på Flatanger-gutta!

I januar i fjor tok Mats Troset og Jan-Einar Lundereng over trenerjobben og dannet et solid trenerteam med mye erfaring, rutine og kunnskap.
Vi hadde en god og intensiv oppkjøring, og tok fatt på sesongen 2016 med motivasjon og mye energi.

Første motstander ut var selveste gullfavoritt Levanger 2 på Moan, der vi litt uheldig tapte 2-0. Fire dager senere var det duket for årets første hjemmekamp, der vi knuste Åfjord 6-1. Deretter sto Neset klare i stormen på Frosta. I en kamp der ballen var mer i lufta enn på bakken klarte ingen av lagene å score, og resultatet ble 0-0.
De tre første kampene gir et lite bilde av hvordan resten av sesongen ble. Det var oppturer og nedturer (gjerne flere på rad), det var skuffelse, frustrasjon og sinne, og det var humør, glede og samhold.

Vi avsluttet sesongen med sterke 3-0 hjemme mot Vuku og 0-2 borte mot Fram, men det holdt ikke til å bli værende i 4.divisjon etter NFFs omlegging av seriesystemet.

Alt i alt var det en sesong vi lærte mye av og som vi bygger videre på som klubb og som lag.
Vi tar med oss alt det positive vi har opplevd inn i oppkjøringen som begynner nå i februar.

Vi startet en ny tradisjon med “Innherred FKs årlige bankett” der alle spillere, støtteapparat, ledere og deres følger sammen feiret gjennomført sesong med god mat, god stemning og en innholdsrik prisutdeling. Dette var stor suksess, og vi gleder oss allerede til neste års bankett!

Trenerbytte

Etter endt sesong kom styret og trenerteamet frem til beslutningen om å skille lag av personlige årsaker.
Klubben vil med dette takke Mats og Jan-Einar for samarbeidet og innsatsen gjennom 2016-sesongen, og ønske dere lykke til videre. Håper vi sees på feltet igjen snart!

Nå på nyåret ble det klart at Tore Myrslo tar over som hovedtrener i klubben.
Tore kommer inn med mye erfaring som spiller i blant annet Steinkjer FK, Levanger FK og sist sesong spilte han for nettopp Innherred FK. Han innehar et stort lass med fotballforståelse, mål og ambisjoner for klubben. Velkommen i trenerrollen!

Fremover

Vi starter futsalserien nå i midten av januar, med kampdag 14.januar i Namsos, 29.januar i Flatanger, 11.februar i Beitstad og sluttspill i Trondheim 25.- og 26.februar.
Nytt for futsalsesongen er at Kristoffer Govasmark tar fatt på trenerjobben for futsallaget, med god assistanse fra Jonas Holberg og Truls Ertsås.

I slutten av januar/starten av februar er vi i gang med oppkjøring til utendørssesongen 2017, og fra da og inn til seriestart vil det være fullt trøkk og masse trening.

Takk

Til slutt vil vi takke alle som har fulgt oss og støttet oss gjennom sesongen 2016, og ønske dere hjertelig velkommen både i futsalsesongen og på Guldbergaunet 20.april, da vi åpner utendørssesongen hjemme mot Overhalla.
I tillegg vil vi takke alle supportere, samarbeidspartnere, sponsorer og alle som har hjulpet til underveis.
Vi setter utrolig stor pris på hver og en av dere.