Poengdeling i toppoppgjøret

“Vi er fornøyd med å ta med oss 1 poeng fra dette oppgjøret, selv om vi hadde håp om å ta alle tre. Med begge lags sjanser er nok resultatet rettferdig”
Les sammendraget fra bortekampen mot Neset i 2.serierunde og hva sportslig leder, Truls Ertsås, sier om oppgjøret.

Etter en knusende seier hjemme mot Overhalla i serieåpningen flyttet vi fort fokus over på hva som ventet oss i runde to, nemlig Neset borte. Vi visste at dette kom til å bli en helt annen type fotballkamp, og vi brukte treningsuka godt på å forberede oss.

Neset FK – Innherred FK
Vinnatrøa Kunstgress
28.april.2017, 20.00
Resultat: 1-1
Dommer: Gisle Røhmen
Assistentdommere: Oscar Olsen og Tobias Svendsen
Innherred FK:
Aalberg – Selnes (Holmvik 72.min), Tisløv, Malm, Holmen –
Olsen (Hovd 60.min), Fuglår, Horn (K), Holberg (Johnsen 57.min), Brhane –
Jakobsen
Innbyttere:
Hovd, Johnsen, Holmvik

Det er ikke enkelt å trille ball på Vinnatrøa, vi var dermed nødt til å gå i krigen og gjøre det vi kunne for å få med oss poeng.
Igjen er vi litt for slappe i starten av kampen. Vi er litt på etterskudd og lar Neset få litt for god tid med ballen. Dette resulterer i at vi får et baklengs etter 9 min da vi ikke får klarert et innleggsforsøk.
I kjent IFK-stil våkner vi opp etter dette og begynner å trøkke til i duellene, vi får i gang kula på midten og får brukt kantene våre.
Dette resulterer i at vi presser Neset bakover i banen, vi har en del sjanser (blant annet Jonas Holberg i et herlig driv forbi tre-fire Neset-spillere, litt heldig med siste passeringen og får ballen på halv volley. Skuddet fra 16 meter går like over med venstreslegga!) og vi produserer et par hjørnespark.
Og det er nettopp hjørnesparket som blir redninga. I det 39.minutt slår “Pelle” Fuglår inn fra venstre, via et par spillere på fremste stolpe, før den havner hos nettopp Jonas Holberg som har lurt seg på bakre. Lysluggen, som er tilbake fra skade, gjør ingen feil og dunker inn utligningen, nok en gang med venstre!

Etter pausen blir det litt mer “Hawaii”. Ingen av lagene får satt noe ordentlig preg eller tatt tak i kampen. Neset er først frempå da de spiller seg inn fra deres venstre, ballen havner inne på 6-7 meter der de får avsluttet, men Aalberg er nede og redder.
Deretter produseres det flere sjanser foran Nesets mål. Innbytterne setter preg på kampen der Johnsen kommer seg rundt på kant og får lagt inn ved flere anledninger. Både “Titten” Holmvik og Hovd får muligheten mot Nesets sisteskanse, men Frostningenes nr 1 går seirende ut av duellene med to kvalifiserte redninger. Må også nevne Tittens brassespark(!) som snek seg like utenfor stolpen. 1978-modellen viser at han fortsatt er både akrobatisk og ungdommelig!
Så var det hjemmelagets tur. De prøver seg på en kontring, der de med få trekk kommer seg gjennom og spiller fri spissen. Aalberg sklir i det han er på tur ut, og bestemmer seg for å avvente i det han kommer seg opp igjen. Spissen skyter ned til sin venstre på 2-3 meters avstand til IFKs sisteskanse, men Aalberg kommer seg raskt ned og redder.

Dermed blir det ingen flere scoringer og sluttresultatet blir 1-1.

Vi tok oss en prat med sportslig leder og altmuligmann, Truls Ertsås, etter kampen:
“Vi er fornøyd med å ta med oss 1 poeng fra dette oppgjøret, selv om vi selvfølgelig hadde håp om å ta alle tre. Men med sjansene begge lag hadde er nok resultatet rettferdig. Vi føler det er et lag som prøver å spille fotball, mens hjemmelaget spiller på det de er gode på, nemlig lange baller og hardt duellspill. Vi gleder oss til returoppgjøret på Guldbergaunet, der kunstgressmatta ikke er en faktor vi må ta så mye hensyn til.”

Neste kamp er hjemme mot Hegra, torsdag 4.mai kl 20.00. Vel møtt!