Skal dyrke samhandling

Innherreds nye trener sier de ikke mangler gode enkeltspillere. Nå vil han få de til å fungere bedre som et lag.

Per Ola Govasmark er Innherreds nye mann bak roret. Han er 49 år gammel, og har lang trenererfaring fra aldersbestemt fotball i Steinkjer FK. Der har han vært trener opp til juniornivå. Han har også vært soneansvarlig i Trøndelag fotballkrets i flere år.
Hans fotballkarrieren startet i Egge der han spilte aldersbestemt fotball. I seniorfotball gikk han senere til Beitstad, og spilte i daværende 4. divisjon flere sesonger. Til daglig arbeider Govasmark i NAV.

Klar filosofi
Govasmark har en klar mening om hvordan fotball skal spilles. Denne vil han også implementere i Innherred.
– Jeg mener at fotball skal spilles. Vi må tørre å holde på ballen og spille oss til sjanser. Da må vi også godta at det gjøres feil, sier han.
For at dette skal bli en suksessoppskrift, mener Govasmark at det først og fremst må jobbes med samhandling og lagspill.
– Vi skal bli flinkere på er å spille som et lag. Vi har gode enkeltspillere, men disse må fungere sammen og opptre som et lag.

Skal spille jevnt
Målet for sesongen er å vise at laget hører hjemme i 4. divisjon.
– Ambisjonene mine for Innherred denne sesongen er at det skal være artig å spille. Vi skal spille jevnt med de andre lagene i 4. divisjon, sier Govasmark.

God stemning
Treneren sier stemningen i laget er på topp, og det blir stadig flere som melder seg på i kampen om å få en plass på laget.
– Det er en fin blanding av rutinerte spillere med lang erfaring og yngre spillere som ønsker å vise seg fram, sier han.
– Hvem blir de tøffeste motstanderne i 4. divisjon?
– Jeg er litt usikker på hvor de andre lagene i avdelinga står. Namsos vil helt sikkert være i toppen. Jeg tror også at Rørvik og Åfjord vil være blant topplagene i tillegg til Strindheim 2, sier han.