Tidenes første seriespill med ren nordtrøndersk avdeling i futsal er over

Innherred hadde mål om en plassering på øvre halvdel. Med tre lag foran oss og fire bak, kan vi trygt slå fast at vi klarte målet.
Mot topp tre, Namsos, Rørvik, Steinkjer, ble det null poeng på seks kamper. Mot de nederste fire ble det 7-1-0. Vi havnet med andre ord akkurat der vi fortjente å havne.

Statistikken mot de tre beste ser stygg ut på papiret, men vi hadde gode muligheter i flere av kampene. SFK ga oss store problemer i begge oppgjørene, men vi kunne og burde tatt poeng fra både Rørvik og Namsos.
Vi gikk for det enkle, og for at alle som ville være med, skulle få spille. Resultatet var at vi ble forutsigbare og omstendelige, særlig mot de beste. Uansett er vi fornøyd med det vi presterte i vinter. Og for at så mange i klubben viste så stor interesse for å være med. Jeg tror også futsalserien gjør at vi stiller med bedre samhold – og ikke minst bedre trent – enn noen gang før oppkjøringen utendørs (værsågod, Pelle!).

Rundene i vinter har blitt spilt i Rørvik, Namsos, Steinkjer og Beitstad. Alle helgene ser ut til å ha blitt arrangert på en god måte, til tross for at lag ved noen anledninger ikke har møtt opp.
Vi fikk selv arrangere runden i Steinkjer, og så at apparatet i klubben er i veldig god stand til å takle slike arrangement. Klubben takker både frammøtte ildsjeler samt sponsorene som sørget for at vi kunne gi premie for to bestemannspriser hver kamp.

Vi takker også kretsen for å ha satt i gang serie også for oss opp i det kalde nord, og vi håper det blir ny runde kommende vinter. Det virker som mange er interessert i å bli med videre.
Kanskje bør serien komprimeres ytterligere? Tilbakemeldingene fra en del av de beste lagene er at innesesongen varer for lenge. Vårt råd til kretsen er å arrangere over tre helger (lørdag/søndag, alle lag stiller), at vi får unna to runder før jul (siste runde ikke senere enn andre helg i desember), og at siste helg arrangeres i midten av januar. Da får vi en fullgod serie, i tillegg til at utendørslagene får begynt oppkjøringen i rett tid.

Nå blir det uteball i noen måneder. Snakkes i november!

– Jonas Holberg