Ti kjappe med Johannes Amundsen

Som en del av det å signere for klubben lager vi en liten sak der vi spør spilleren ti spørsmål.
En av nykommerne er Johannes Amundsen, les hans svar her.

– Hvem er Johannes Amundsen?
Sagnet sier at dypt inne i det innerste i jungelen av Manaus, ved foten av et Bertholletia excelsa (Brasilnøtt-treet), rett ved dagshvileplassen til en Jaguar (Panthera Onca), sies det at legenden Johannes Amundsen ble født. De innfødte i jungelen ga den unge gutten navnet Txectomal Jaguarpote, de mente han måtte være selveste personifiseringen av Jaguarguden, utstyrt med særdeles godt utseende og spektakulære fotballferdigheter med grobunn i samba og jungel. Senere ble denne unge gutten sendt til det kalde nord, i Norge for å spre glede og samba til folket. Det var her han ble kjent om Johannes Amundsen.
Jeg er 24 år, halvt brasiliansk, halvt norsk. Hvor mor er brasilianer og far er norsk. Har stort sett bodd hele livet i Norge, med unntak av en periode da jeg var 6, da bodde jeg Minas Gerais i Brasil.
Opprinnelig så er jeg i fra gode gamle Tøyen i Oslo, men er stort sett oppvokst i Bærum. Holdt til i Bærum i fra 4. klasse frem til jeg var 19 og var ferdig med videregående. Deretter flyttet man til Bergen for å studere Historie og religion på UiB for å bli lærer. Etter halvannen grad og omlag 4 år med studier i Bergen, bar turen mot Steinkjer for å studere utmarksforvaltning på Hint.
Utenom studiene så driver jeg en del med jakt (hovedsakelig småvilt), jobber på XXL Amfi i Steinkjer, og så er det fotballen.
Som spiller har jeg bekledd en del roller opp gjennom årene, hvor jeg begynte som kant, ble flyttet ned til back, så inn sentralt på midten, ut på kanten igjen, så opp på topp som spiss. Det er nok som kantspiller/angrep jeg fungerer best med fart og teknikk, sett at jeg er i stand til å holde meg skadefri.

– Hvor har du spilt tidligere?
I begynnende rekkefølge: Sportsklubben Frigg (Guttefotball), Hosle IL (Guttefotball – Gutt 1. div), Stabæk IF(Gutt 1. Div – Junior Interkrets), Øvrevoll/Hosle IL (2. Div Junior- 3. Div Senior), Fana IL (5. Div Senior), Nykrohnborg IL (7. Div Senior), Innherred FK (4. Div Senior).

– Favorittlag:
I riktig rekkefølge: Liverpool FC, Stabæk IF, Flamengo CRF, Real Madrid CF.

– Favorittspiller:
Ronaldo Luis Nazario de Lima.

– Ditt inntrykk av Innherred FK så langt?
Har fått et meget godt inntrykk av Innherred så langt. Jeg syntes det er en bra og trivelig gjeng. Jeg syntes samholdet i laget er bra, det er konkurranseinstinkt i stallen og det virker som om det er et ønske om å spille god fotball og gjøre det godt i serien.

– Hvem har imponert deg mest på trening så langt?
Chris Andre Horn.

– Hva tror du om kommende sesong?
Jeg har trua på at det blir en bra sesong. Hvor vi ender på tabellen er ikke så godt å si, spesielt ikke som ny spiller uten å ha møtt motstanden i ligaen. Må si jeg gleder meg meget til sesongen, må bare bli skadefri først.

– Hvem rykker opp?
Uvisst.

– Hvor mange mål scorer Innherred FK i årets sesong?
67 mål.

– Hvor mange målgivende tror du Fredrik Jakobsen serverer i år?
8.