Oppsummering av vårsesongen

Her kommer en etterlengtet oppsummering av vårsesongen.

Kampene mot LFK2 og Neset finner du i tidligere innlegg.

Etter uavgjortkampen borte mot Neset fikk vi det tøft hjemme mot Vestbyen. Trondheimslaget kom til Guldbergaunet på rantokt, og fikk med seg alle poengene da vi ikke maktet å få ballen i nettet.
Sluttresultat 2-3.

Så gikk turen til Lånke, der hjemmelaget sjokkåpnet på en like hard og tørr kunstgressbane som Neset sin. 2-0 etter 20 minutter der spissen blir spilt gjennom uten at vi får press i midtbaneleddet og heller ikke rekker å følge løp.
Veldig stort av oss å snu resultatet og vinne 2-5! Også første scoring for nysigneringen Sondre Nylund i IFK- trøya.

Med blod på tann ventet det to tøffe bortekamper på gress mot Bjørgan i Bessaker-fjæra og Vanvik på berømte Skavelmyra Stadion (ref. fjorårets bortekamp..)
Vi henter 6 viktige poeng i to tøffe kamper, og viser at vi går i krigen for hverandre og at vi kan å score mål. Sluttresultat i begge kampene 2-3

Med 9 poeng på 3 spilte og full pott er det endelig hjemmekamp igjen, og stemninga er upåklagelig i IFK-leiren. Nok en gang skal vi måle krefter mot et Trondheimslag, denne gangen mot studentlaget NTNUI2.
Dette blir også et ran, vi produserer sjanser i fleng, men det vil seg ikke. Studentene er smart og bytter på hvilken av spissene som jager ball, slik at de sparer krefter. Disse kreftene komme til syne når de putter 2 mål, og vinner noe ufortjent 0-2.

Etter skrellen mot NTNUI2 har vi en god treningsuke og er sikker på å finne tilbake til seiersporet når vi skal på langtur til Stuggudal Gras og måle krefter mot Tydal.
I strålende sol og sydenvarme skaper vi nok en gang sjanser. Vi får en annullert scoring for offside, en avgjørelse som var meget tvilsom.
Vi stanger og stanger, men får ikke uttelling.
Det gjør midlertidig Tydal som får kranglet inn et av sesongens styggeste mål.
Vi fortsetter å stange, men det vil seg ikke.
Sluttresultat 1-0, og stor skuffelse i Innherred-leiren i en campinghytte av en garderobe.
Kebaben på torget i Stjørdal hjalp lite på humøret for en gjeng som føler de fortjente poeng i begge de to siste kampene.

Et av høydepunktene i sesongen er når vi drar opp til Vuku for skikkelig gresskrig.
Denne gangen er intet unntak, og sulten er der før kampstart hos samtlige IFK-ere.
Det blir midlertidig et slag langt under beltestedet samt ett til i trynet. To scoringer på markeringssvikt, og jaggu står det 2-0 til pause.
Vi går ut etter pause med rett innstilling og ønsker å snu kampen.
Dette blir enda verre da vi får enda en baklengs i det 57.minutt.
Men så skjer det noe. Vi våkner. Vi begynner å jage. Vi tråkker til i duellene og reduserer i det 60.minutt. Deretter skaper vi 2(!) straffespark på 8 minutter. Per-Victor “Pelle” Fuglår setter inn samtlige og vi er likt igjen. Nå står kampen å vipper, men vi er sikker på at dette skal vi klare.
Vi kjemper med nebb og klør, og kanskje blir vi litt for hissig på grøten.
Det glipper for oss da Vuku kommer på en overgang, vi får ikke flyttet over fort nok og heller ikke fulgt inn i mellomrommet. De kommer seg ned på død-linja, legger 45 ut, og plutselig står det 4-3.
Vi må opp og frem får å prøve å få med oss 1 poeng på en gressmatte som muligens er forbi sine beste dager. Det resulterer i nok en overgang, og Vuku spikrer seieren med 5-3.
Vi alle er vel enig etter kampen at innstilling før kamp og fokus fra start er en faktor som var fraværende i denne kampen. Vi drar hjem skuffet, nok en gang.

Så er det duket for vårsesongens siste kamp, hjemme mot Fram fra Skatval.
Vi spiller en god kamp, og skaper nok en gang sjanser vi ikke får uttelling på.
Fram stanger, og har 3-4 sjanser som blir reddet av keeper Aalberg.
Vi vil opp og frem men det vil seg ikke for oss, og tar sommerferie med 0-1.

Etter 4 tap i de siste 4 kampene er det en sulten gjeng som treffes igjen på feltet etter sommerferien.
Nå skal vi trene hardt og kjempe for hverandre for å plukke det som plukkes kan i høst. Vi skal på slang!

Vi vinner treningskampen mot Steinkjer G19 4-3 og er fornøyd med å vise for oss selv at vi finner veien til nettmaskene igjen. Mange gode enkeltprestasjoner i kampen, spesielt i 2.omgang.
Vi spiller tidvis fin fotball og forsvarer oss bra etter pause.
Vi fokuserer på det positive, men tar også med oss det vi må jobbe med inn i de to siste treningsukene, før vi åpner høstsesongen hjemme mot Levanger 2 15.08.16 kl 19.30.

Vi vil takke samtlige supportere og sponsorer for støtten og bidrag i vårsesongen, og ønsker alle sammen velkommen til alle kampene i høst. Vi håper dere fortsetter å ta turen på stadion, for i høst skal vi virkelig vise sulten vi har på seier.

IFK

Takk for nå og på gjensyn!