Endelig starter det igjen!

Førstkommende mandag sparkes endelig høstsesongen 2016 i gang igjen!
Gutta er klare, det blir flomlys, det blir dugg i gresset, det blir stemning!

Da er det endelig duket for starten av høstsesongen 2016, og vi tar i mot serieleder Levanger FK 2 på Guldbergaunet kl 19.30.

I den anledning har vi tatt oss en prat med Innherreds Rune Holmen:

– Hvordan har sommeren vært? Føler du at laget er klar til å sparke i gang høstsesongen mot Levanger 2 nå?
“Sommeren har vært bra, laget virker motivert og har vært “på” på en god del av treningene, stemningen i laget virker veldig bra og alle ønsker å bidra i kampene utover høsten. Alltid vanskelig å vurdere hvor klar laget er til kamp før det blåses i fløyta, men har følelsen av at noe bra er på gang!”

– Levanger 2 er et sterkt lag som hadde en god vårsesong, hva tenker du om sjansene hjemme på Guldbergaunet?
“De var ikke uovervinnelige når vi spilte mot dem i vår og det blir nok ikke annerledes denne gangen heller.”

– Ettersom seriesystemet skal endres, så vil vel mest sannsynlig kun topp 6 holde plassen. Hva tenker du om dette, klarer dere det?

“Ingen tvil at det er en utfordring å holde seg i divisjonen når så mange tar den tunge turen ned ett nivå, men det er ikke langt opp til sikker plass, en god, stabil høstsesong fra oss så holder vi oss oppe i Bingoligaen.”

– Til slutt; hva blir resultatet på mandag? Vinner dere?

“3-1, mål av Nylund, Haugen og Brhane”

I vår møtte vi dem i serieåpningen på Moan, der vi spilte en godkjent kamp men vi ble ukonsentrerte to ganger i 2.omgang og ble straffet med to baklengs.

Ellers hadde vi en vårsesong som var fylt med både oppturer og nedturer som inneholdt blant annet tre sterke borteseire på rad, og en noe urettferdig tapsrekke på fem tap før sommeren.

LFK2 hadde en nesten prikkfri vårsesong med 10 av 11 seire. Det eneste tapet kom borte mot studentlaget NTNUI, 6-1.
Dette gjør det ekstra motiverende for guttene, og det vises for tiden på treningene.
Vi skal gi Levanger skikkelig kamp på mandag!

Vi har trent veldig godt i sommer og gleder oss til en herlig høst med flomlys, dugg i gresset og mye fin fotball!

Innherred FK – Levanger FK 2, Guldbergaunet Stadion mandag 15.08.2016 kl 19.30.
Kiosken er åpen, speakeren lover stemning og gutta lover full innsats!
Hva er vel bedre enn å starte uka med å ta turen?
Vi ønsker spillere, trenere og publikum god kamp!