Enveiskjøring på Guldbergaunet

Vi tok i mot Hegra IL på Guldbergaunet torsdag.
Hegra var sulten på å ta årets første poeng, men vi hadde andre planer!

17 mål for, 3 mål mot og 6/6 poeng er fasiten etter årets to første hjemmekamper.
Hegra IL kom til Guldbergaunet på torsdag med null poeng, sulten på årets første poengfangst.

Innherred FK – Hegra IL
Guldbergaunet Stadion
4.mai 2017, 20:00
Resultat: 8-1
Dommer: Leif Arne Støfringshaug
Assistentdommere: Marius Kvaal og Olav Martin Wibstad
Innherred FK:
Aalberg (Roel 78.min) – Tisløv (Johnsen 67.min), Horn (K), Malm (Vannebo 65.min), Holmen –
Olsen (Hovd 60.min), Garnvik (Holberg 46.min), Fuglår, Nylund, Brhane (Selnes 67. min) – Jakobsen (Aune 60.min)

18362095_10158511668815184_1169795825_o

Det tok ikke lengre enn 7 minutter før Petter Olsen header inn et innoverskrudd frispark fra Per-Victor “Pelle” Fuglår bak Hegras keeper.
Vi fortsetter å spille ball på få touch og skaper gode relasjoner og bevegelser. Vi kommer oss ofte rundt på kant og skaper farligheter. Hegra prøver kontinuerlig å nå bakrommet både med høye og lave baller de gangene de får tak i ballen.
Etter halvtimen spilt kommer det et nydelig gjennomspill etter godt forarbeid, ballen spiller mot Samuel “Sammy” Brhane som setter inn 2-0!
Gleden er kortvarig, for Hegra svarer 3 minutter etterpå. Nok en lang ball der vi blir litt for høy og ukonsentrerte bakover. Spissen kommer alene med Aalberg, og førstnevnte er kald og setter inn reduseringen.
Vi lar oss ikke påvirke for mye, og fortetter å trille ball og spille oss gjennom ledd.
Like før pause får vi uttelling etter fine kombinasjoner mellom Sondre Nylund og Sammy, der førstnevnte setter inn 3-1!

Etter pause fortsetter vi å kjøre på. Vi byr på oss selv, holder tempo i ballen og skaper farligheter.
I 56.minutt får vi et hjørnespark som “Pelle” slår inn i feltet. Der står Sondre Nylund ganske så alene og header inn 4-1.
Så, etter vi passerer timen spilt, kommer nysigneringen Kristoffer Aune inn for sin deby. Han bruker akkurat 3 minutter på å sette inn sin første scoring i Innherred-drakta!
To minutter etterpå kommer Morten Vannebo inn for Eirik Malm. Vannebo setter inn 6-1 med sin første touch på ballen for kvelden!
Det er enveiskjøring på Guldbergaunet. Vi har full kontroll og står for alt av farligheter og underholdning. Stian Johnsen kommer inn i det 67.min og blir med en gang et uromoment for Hegra-forsvaret. Johnsen (som har tatt pause i russefeiringa) setter inn 7-1 seks minutter etter sin entré.
I det 78.minutt kommer evigunge John Roel inn for Aalberg som ikke har hatt alt for mye å gjøre i kveld.
Kampens siste scoring kommer i det 83. minutt, og det er ingen ringere enn Petter Olsen som fastsetter sluttresultatet til 8-1!

Her er hva en smilende Tore Myrslo hadde å si etter kampen:
“En meget god kamp av gutta, som klarer å holde oppe tempoet, bevegelsene og trykket fremover, samt konsentrasjonen, nøyaktigheten og viljen bakover til tross for at vi møter et lag vi er et par hakk bedre enn. Det er ikke alltid like enkelt, for det er fort gjort å falle litt ned på nivået i slike kamper.
Jeg er meget fornøyd med at vi holder oss til planen og spillet vårt, og at alle spillerne presterer. Kjempegøy at innbytterne kommer inn og viser seg frem. Det blir nok enda mer hodebry å ta ut laget neste uke nå, he-he”

Neste uke kommer Aasgutten til Guldbergaunet.
Åsen-laget står med 3 poeng på 3 spilte etter 0-6 tap hjemme mot Fram, 0-3 seier borte mot Overhalla og 0-6 tap hjemme mot Neset.
Kampen spilles torsdag 11.mai kl. 20:00, vel møtt :-)